06 Surface rendering ぱらぱらめくる『Visual Computing for Medicine Theory, Algorithms, and Applications』

  • Surface renderingの必要性はGPUの発達で薄れつつあるが…
  • ContoursデータからSurfaceを作る
    • 三角化
    • グラフ扱いをする。点とその近傍(ユークリッド距離としての近傍・トポロジー的な近傍)
    • グラフの扱い
      • Shared vertex representation
      • Winged-edge data structure
      • Half-edge data structure
  • Marching cubes
    • ローカルな処理をして、最後につじつまを合わせる
  • Unsegmented data
    • 重なり合う複数のオブジェクトを描画する
    • すばやく描きたい
    • Prep
    • Basic mesh smoothing
      • Curvature
      • Laplacian smoothing
      • Laplacian with correction
      • The \lambda/\mu filter
      • Mean curvature flow
      • Mean and median smoothing of the surface normals
    • Interactive real-time mesh smoothing
  • Advanced mesh smoothing
  • Mesh simplification